Brev:
9 mdr. plan for amning, søvn og dagpleje/vuggestue
2. juli 2018
Alder:
9 mdr.
9 mdr. plan for amning, søvn og dagpleje/vuggestue
Hej Helen,
Jeg vil elske at få dine råd og undskyld min dansk er ikke så god. Håber du kan stadig forstå mit brev.
Jeg har 9 måneder baby dreng og han starter i september i vugguestue. Vores søvn og spise plan de seneste dage er omkring:
-vågne nu varierer lidt kl.6-8
-efter vågnet morgenmad (semper havregrod, forskellige frugter i hånden, vand fra kop). Ikke interesseret i hjemmelavet havregryn endnu.
-aktiv tid
-omkring kl.10 nap (45min - 1 time)
-efter kl. 11.00 (brød / frugt eller grød, vand)
-bryst
-omkring kl.14-14:30 søvn (1-1,5 time)
-omkring kl.16 spise (grød eller smoothie, frugt i hånden)
-bryst imellem
-aktiv tid
-omkring kl.18-19 spiser aftensmad (hvad vi har til middag, kartofler, pasta, noget kød/fisk)
-aktiv tid
-omkring kl.20-21 sove / lidt bryst
-omkring kl.00-01 bryst
-omkring kl.4-5 bryst
Nogle nætter bedre end andre, når han vågner flere gange, giver ham en pacifier.
Det kan virke som om han tager bryst for mange gange i sin alder måske? Jeg forsøger at øge skeen mad så meget som muligt.
De seneste dage er han vågner lidt senere omkring kl.8 og 2 lur fungerer fint, han er ikke overtired om aftenen. Som om han vågner omkring klokken 6, ser han ud til at have brug for 3 lur eller tidlig sengetid.
Han tager ikke flaske.
(Jeg tænkte på at prøve at give ham vælling, før han gik i seng omkring kl. 23, men de seneste nætter sover han på det tidspunkt. Så han kan sove bedre og vænne sig til flasken eller det er ikke værd?).
Min bekymring er hvad man skal gøre, når han starter dagpleje med amning?
Pump, formula fra koppen, letmælk? Han bliver 11 måneder, når han begynder i vuggestue. Hvad er behovene i 11 måneder - 1 år barn til breastmilk og hvordan går jeg om langsomt at stoppe amning?
I øjeblikket vil han virkelig at bryde rundt frokosttid.
Jeg er også bekymret for, hvordan han vil falde i søvn i vuggestue.
vi slipper af pleje for at sove, men jeg ligger ved siden af ham at falde i søvn om aftenen eller eftermiddagen.
Eller gå en tur i klapvognen.
Jeg ved, at børnene bliver trætte på en anden måde i dagplejen, men stadig ikke sikre på, hvordan han vil falde i søvn i sin barnevogn uden at gå en tur.
Eventuelle tips der?
Det var et par spørgsmål, håber du kan forstå i det mindste noget mit brev :D
Tak på forhånd.
Hilsen,
I.